Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.12.2021 13:49 - Денят на Св.Сава
Автор: kalin8 Категория: Изкуство   
Прочетен: 534 Коментари: 4 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Днес православната църква почита свети Сава Освещени. Той е роден в Кападокия през IV век. Основател на множество манастири, построил болници в края на живота си. Още 18-годишен постъпил в манастир, където получил образование, обикнал монашеския живот и бил подстриган за монах. Желаейки да служи на Бога в по-усамотено място, се отправил за Йерусалим, за да се поклони на светите места и да посети палестинските пустинници. Там постъпил в манастир, където прекарал 20 години. Пожелал по-голямо усамотение и се поселил в една пещера. Там прекарвал дни и нощи в молитва и труд. След много години живот в палестинската пустиня, Сава имал радостта да види майка си, която, след като овдовяла, се поселила в женски манастир близо до Йерусалим. След нейната смърт Сава получил богато наследство и построил манастири, болници и страноприемници. Заради неговата всеотдайност Йерусалимският патриарх го посочил за духовен ръководител на отшелническите обители. Св. Сава починал на 94-годишна възраст през 533 г.

image







На тоя ден калеко Слав и леля Пена очакваха гости...
Още от суринта се започваха приготовленията, в които винаги бях пряк участник.
Бог да прости душите на тези мои близки хора!
Още не съм се решил да напиша нещо за тях, но се надявам да мога да го сторя в близко време.
Дребосъкът на снимката съм аз- на Рилски манастир с леля Пена и калеко Слав. Замалко беше работата да ми купят мотор- ИЖ-е с кош, ама се размина сделката- заради едни вкусни кюфтета на скара...
Ех, живот!!!
Странник

image


 



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elizabethborislavova - Хубаво е да се почитат, лошо е да се наричат светци
05.12.2021 14:08
А още по-лошо, грешно и мерзко е да се моли човек на умрели.
цитирай
2. kalin8 - elizabethborislavova
05.12.2021 14:22
Християнска традиция е да се почитат светците ни.
Грозно и мерзко е това- да се отвръщаш от иконите на светите хора. Дори мюсюлманите не го правят!
цитирай
3. alhimik1 - Здравей!
05.12.2021 14:28
Драго ми беше да прочета...и аз имах любима леля и вуйчо, от Плевен, там бях един от първите, които видяха и се разходиха втрещени на Плевенската Панорама (преди петдесетина години хех) и после на Кайлъка...ех спомени спомени...сполай ти, приятелю! ()
цитирай
4. kalin8 - alhimik1
05.12.2021 15:28
Благодаря ти, Док!
През годините винаги съм правил връзка на празника Св. Сава с това как се празнуваше от близките ми хора. А за тях имам много хубави спомени...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kalin8
Категория: Изкуство
Прочетен: 3309104
Постинги: 1150
Коментари: 7375
Гласове: 16692
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930