Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Постинг
26.03.2007 09:13 - За коментарите в Блог.бг
Автор: lemonpie Категория: Други   
Прочетен: 4905 Коментари: 30 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Има нещо, което ме гризе от известно време насам и това е начина, по който се коментира тук. И изобщо начина, по който се води диалог между отделните хора, т.е. структурирането и вида на коментарите под отделните постинги.

Коментарите разбира се варират безкрайно в зависимост от темата, на която е писано. Думата ми е основно за сериозните теми, особено тези, които предизвикват противоречиви мнения. Изключително рядко може да се види конструктивен коментар, от който да личи, че коментиращият е разбрал гледната точка на автора и въз основа на това разбиране, да предложи аргументи, които да оборят или подкрепят тезата на автора. Без да претендирам за пълна изчерпателност, но подобна точност съм забелязвала единствено при Nio (не винаги, разбира се).

Всички останали претендиращи за сериозно коментиращи допускат една и съща „грешка”, която обаче убива всяка теза и в резултат разводнява идеята на автора. Какво правят останалите? Просто вадят едно изречение или няколко думи от постинга и ги поставят в друг контекст като по този начин изкривяват напълно темата. Много често в коментарите постингите се изместват в съвсем друга тема, която няма нищо общо с първоначалната. Много често на автора се налага да обяснява отново и отново – с различни думи – или с думи прости – какво е имал предвид, което за мен е изключително глупаво. Затова коментарите, особено по сериозни теми, трябва да са изключително конструктивни и обосновани. Ако нямам време да прочета нещо внимателно и да вникна в идеята му, просто не коментирам. Мога да се върна по-късно, когато имам време. Но обикновено дори връщайки се, си запазвам мнението за себе си, защото като видя разводнените коментари, направо се отказвам от какъвто и да е диалог. Защото диалог просто се получава изключително рядко.

Втора група постинги касаят различни лични преживявания, независимо дали с в светлия или тъмен спектър на чувствата, които изразяват. Когато някой има някаква дилема – морална или в областта на чувствата, или просто не знае как да постъпи в дадена ситуация, тогава всички се втурват да помагат. Това е много хубаво, обаче … Пишейки за лични неща на място, което се чете от много познати и непознати хора, много от нас си спестяват бекграунда на историята, която ги е довела до съответния проблем. По този начин, каквото и да напишеш като съвет и коментар, е често абсолютно неприложимо, защото няма как някой от вън да знае всички аспекти на проблема, няма как да надникнеш в душата на автора. Не твърдя, че не трябва да се коментира или изразява съпричастност. Но отново трябва да са конструктивни и коментара да изразява опит за разбиране на ситуацията в цялата й пълнота.

Повече групи постинги няма да коментирам. Ако има нещо, което ме разсмива всеки път, е коментарите от типа: : ). Какво ли изразява? Оставена усмивка, добре. Но толкова ли е трудно да се напишат две-три думи, че ти харесва написаното или че оставяш просто поздрави? Другото, което ме разсмива, са коментарите ей така, на общо основание. Колкото да напишеш нещо там. Силно ме разсмива опита на някои да оставят нещо като подпис. Не разбрахте ли, че след ~ N ~ на Noir няма да изглежда никак оригинално? Той беше първия и като видя някакво подобие на подпис, винаги, абсолютно винаги се сещам за него. За коментирането на поезията ще пиша друг път, че там темата е наистина много по-дълбока.

Силно не обичам (няма да казвам „интензивно” като Sunflower) безсмислените коментари. Въпреки че понякога залитам в тях, гледам да се въздържам.

Все пак бъдете конструктивни.

И успешна седмица на всички.



Тагове:   блог,


Гласувай:
0



1. faerie - Понякога,
26.03.2007 09:31
като нещо ми харесва, просто оставям усмивка, един вид поздрав и оценка - одобрявам, подкрепям ...
Когато нямам какво да кажа и харесвам постинга, просто гласувам за блога :)
цитирай
2. lemonpie - ***
26.03.2007 09:35
Когато няма какво да кажа, също гласувам. Но това важи основно за поезията. Там или си впечатлен, или не си. Или просто поздравяваш автора на блога по този начин. Това за гласуването сме го коментирали вече.
Но оценката винаги мога да я изразя по друг начин.
цитирай
3. анонимен - :)
26.03.2007 09:37
Много добре написано. Но това важи не само за коментарите в блог.бг , а за коментарите по принцип :)
цитирай
4. innuendo - No Comment
26.03.2007 09:40
Рубрика на CNN (ОК Euronews)
цитирай
5. thomas - innuendo
26.03.2007 10:42
хич даже не е на CNN, ами е на EuroNews :-)
цитирай
6. pill - ***
26.03.2007 11:40
Последните два коментара са прекрасен пример как не е желателно да се коментира - също толкова безсмислени, както и този :P

Колкото до умението да водиш дискусия - то си е цяло изкуство - изисква обективност, ораторски език, информираност, време - рядко се среща и в реала.

Не съм съгласна, че сигнатурите имитират маниера на Noir - това е идея, която не само тук е популярна. Пък и едва ли целта им е да внесат оригиналност - по-скоро начин да се справиш с мега безсмисленото поле за заглавие.

Аз разбирам какво имаш предвид и колко ценен може да бъде един диалог. Но и обичам усмихнатите коментари - може да не са особено градивни, но в пъти по-приятни и стимулиращи от арогантните нападки на някои юзъри /като на един, който вече се изказа тук ;)/.

Поздрави и успешна седмица и на теб
цитирай
7. lemonpie - Pill,
26.03.2007 11:44
нарочно не коментирах коментарите :))) Нямам намерение да предизвикам спор, защото знам какво ще се получи.
Сигнатурите, които имам предвид, просто копират оригинала, който посочвам. Не искам да давам примери, за да не обидя хора, които вероятно иначе биха могли да пишат и готини коментари.
Диалогът определено е изкуство.
Усмихнатите коментари подхождат на категория "Забавление" обикновено.
Пак поздрави,

P.S. Има страхотна песничка при Bleed, иди да я чуеш. Поздравявам всички фенове с нея.
цитирай
8. weasell - и аз съм ЗА усмивчиците:)
26.03.2007 11:54
харесва ми,когато ги видя,зареждат ме и ако е в моя блог се чувствам добре,разбирам,че и на друг му е допаднало това,което съм споделила.Аз често оставям :)))))))),просто те са израз на реакцията ми от прочетеното.Поздрави и приятен ден:)
цитирай
9. tera - pardonnez-moi,
26.03.2007 11:55
но какво значи конструктивен коментар в стилистиката на blog.bg???

Тук все пак не обсъждаме спирането на 3 и 4 реактор. Играем си разни игрички и колкото по-весело толкова по-добре. Коментарът си е диалог между блогърите и аз лично съм "за", стига коментарите да не са обидни и злобни. За това вече съм писала.

Иначе дори да отклоняват темата пак могат да са интересни, стига да са смислени.
:) - тите коментари подхождат на всичко и аз съм го правила в някои блогове, като не съм искала да повтарям - харесва ми, страхотно и т.н. В този случай с :) само казвам на автора "Ти си знаеш"
:)))
цитирай
10. pill - ***
26.03.2007 12:03
само да не стане така, че lemonpie да се почувства длъжна да се обяснява пред несъгласните. Просто мнения :)
цитирай
11. candysays - Добре е, че си написала това, Lemonpie...
26.03.2007 12:21
И че си посветила пост на темата... Но едва ли нещата ще се променят... И аз се надявам като теб (а и като всеки мислещ човек наоколо) на конструктивност, а не на загуба на време, но пък нещата си следват собствена логика и едва ли може тя да бъде променена лесно... Както е потекло, тъй ще си тече, искам да кажа... ;)))
Но аз си обичам и по-безсмислените, но добронамерени коментари, защото изразяват подкрепа, харесване... на моя блог, на моите неща, и ми е приятно ествествено... Те са като повей на вятъра, като погалване по косата- не казват нищо съществено, и не оставят следа, но човек има нужда от тях и се чувства окуражен... да продължи...
:)*
цитирай
12. sibila - Да бе , да ...
26.03.2007 12:24
И мен ме вълнува темата за коментариите и напълно подкрепям написаното...
Но всеки има право да напише мнението или емоциите си , а другото зависи от нас ...
Поздрав !
цитирай
13. lemonpie - Ето, стигаме до там, че трябва да се пояснявам.
26.03.2007 14:45
На кого не му е ясно изречението "Думата ми е основно за сериозните теми."
Ако има някой, който не го разбира, да ми пише на лична, ще се опитам с други думи да му обясня какво значи сериозна тема.

":)" ме разсмива и ще продължава да ме разсмива, ако е поставено само за себе си в пространството. Толкова ли Ви липсват думи, с които да изразите положителното си отношение към написаното? Какво като ще повториш някой преди теб?

Не трябва да забравяме, че тук се сблъскват хора от различни възрастови групи, с различно образование и различен житейски опит. Както и с различна нагласа за комуникация.

Усмивките - предполагам се досещате - изобщо не отричам. Все пак аз се имам за изключително усмихнат и слънчев човек. Има постинги, за които са абсолютно подходящи. Но пък и винаги бих могла да изразя усмивката си с няколко други топли думи. И аз обичам да ме "потупват по гърба".

Има блогъри, които четат почти всичко наред и оставят навсякъде един и същи коментар, в стил "браво, много ми хареса, чудесно си се справил/а." Винаги съм искала да бъда такъв човек, на който "интензивно" всичко да му харесва по един "чудесен" начин.

А обидните и злобни коментари обикновено влизат в групата на "изважда три думи от контекста" и прави от мухата слон. Попадала съм на трима блогъри, които го правят постоянно. Може да са повече, тези са особено активни.

Нещата няма да се променят, знам. Всеки да коментира както си иска. Както всеки си има блог, за да изразява личното си отношение към каквото прецени за добре.

Поздрави,

P.S. Изобщо нямам за цел да убедя никого в правотата си и нямам за цел да изграждам или променям чужди мнения.
цитирай
14. sis - :):):)
26.03.2007 15:53
:):):)
цитирай
15. pill - sis,
26.03.2007 16:18
тая усмивка сега беше нагла :Ppppp

цитирай
16. sis - точно :P
26.03.2007 16:34
понякога....когато...чуя, видя..., или усетя нещо - няма нужда да казвам нищо. Не искам да казвам нищо - просто се усмихвам. Тва е.
...аз...за една усмивка...колко неща мога да направя :):):)
цитирай
17. sashetu - :)
26.03.2007 19:30
Мила, Lemonpie съгласна съм с написаното, но относно усмивката мисля като другите. Не винаги можеш да изразиш това, което чувстваш с думи, затова понякога просто само слагаш усмивка и толкова.
Понякога думите дори са излишни.
Сериозните теми съответно са абсолютно в различна насока и там усмивките не са подходящи. Там сме в друга сфера и трябва да се изказваме подобаващо и без да вадим 2-3 думи от контекста и да правим панаири.

Разбирам... и благодаря за поста.
Аз това също като Candy го мисля от ужасно много време.
Поздрави :)
цитирай
18. andreytcho - ~andreytcho~
26.03.2007 20:07
Аз съм против кифлите с шоколад !!!

Не ми харесва и твоето безразличие към зелените слонове :))
цитирай
19. outfaced - защо се учудваш ...
26.03.2007 20:23
тука 99,99% от хората са, за да се самоизявяват ... не спорят за да се роди истината, а за да се чуе тяхното мнение. Какво да правиш ... народа си търси сцена.
Освен това всички са силно пристрастни, а от пристрастни хора, конструктивен спор не очаквай ...

За да можеш наистина да дебатираш, тярбва да надраснеш егото си.

Също така, това касае не само отговарящите, но и постващите темите

една от многото причини да не си пиша в блога ... това не е медията за конструктивни мненя
just fun

------
п.с. ваденето на думи от контекста не е патент на блог.бг а масова практика в политиката, журналистиката и правото :)
свързано е пак с лични интереси и с това, че повечето хора реагират първосигнално, според това какво написаното е предизвикало у тях, а не като страничен наблюдател.

Така обаче пък научаваш нещо друго интересно ... какво си мислят наистина хората покрай теб :)
цитирай
20. lemonpie - Благодаря, Outfaced,
26.03.2007 20:31
за хубавия коментар. Определено съм се замислила от днес да не пиша за никакви сериозни неща в блога - само картинки, сърчица, стихчета и песнички. Освен това, от време на време - лична драма. За декорация понякога - нещо друго. Знам, че няма да го изпълня вероятно веднага. Но пък съм се замислила, което е някаква стъпка напред.
Аз сериозните теми имам къде да ги поставям на аудиторията така или иначе. Лошото е, че там имам малка изява по отношение на философия, култура, общочовешки ценности и други такива неща, които посмествам тук.
В процес на размисъл съм ...
цитирай
21. lemonpie - Освен това благодаря на всички,
26.03.2007 20:38
които изказаха мнението си под някаква форма по темата днес.

Благодаря и на всички, които гласуваха. Знам, че темата с гласовете е много спорна, но ако приемем, че гласуващия е съгласен с мен, то днес е денят-рекорд по брой гласове откакто пиша в този блог изобщо (няма да казвам колко са, но се изумих от броя със сигурност). Голяма усмивка от мен.

Специално за Андрейчо - поздравления, повече извън темата нямаше как да излезеш :))) Но понеже го правиш нарочно, за да демонстрираш всичко, което съм имала предвид, получаваш голямо браво от мен. Може би по този начин най-накрая става ясно какво имам предвид.

Сърдечни и усмихнати поздрави и лека вечер,
цитирай
22. lemonpie - :)
26.03.2007 23:36
:)
цитирай
23. lemonpie - ***
26.03.2007 23:45
Горното беше нагледен пример за неуместен отговор. Защото освен че ти се усмихнах, Forevercarrieon, а аз го правя, защото те харесвам по принцип, ти не разбра по никакъв начин отношението ми към твоя коментар, нали?

Така че за пореден път повтарям, че не съм против псевдо-емотиконите, когато са придружени от някакъв текст.

Колкото кой за какво си ползва блога - "за развлечение, разпускане, и обмен на мнения, впечатления, споделяне на изкуство, лични драми и какво ли още не" е въпрос на самоопределяне на автора на блога. Затова тук блоговете са разделени на категории. Има сериозни, има забавни, има други... всякакви.

За подписите, може и да е дребнаво, но пък мен ме разсмива. Лична асоциация.

А иначе определено се забавлявам тук и в крайна сметка нищо друго няма значение.

Поздрави,
цитирай
24. lemonpie - ***
27.03.2007 00:08
Wishing the same, n sweet dreams :))
цитирай
25. nio - Първо едно голямо "мерси":-))
27.03.2007 00:56
От коментар №14 виждам че си горе-долу наясно с причините за литературните изяви на част от блогерите.Остава ти само с времето/годините/ да проумееш,че няма смисъл да хабиш нерви,или да се опитваш да промениш другите.Просто поставяш необходимите идентификационни "тагове" и продължаваш нататък.
Това е нещо като с чалгата.Не я харесвам,но не се мъча да си обеснявам Пена и Продан от мААлата какво толкова и харесват.Просто им лепвам етикета "далече от мене" и точка.Може да звучи кофти,но в противен случай човек започва да се нерви на неща които са извън него самия.
Проблема който описваш е по-голям във форумите.Там щеш не щеш четеш.Тук просто не отваряш "чалга-блоговете".Е ако ти се натресат....

Всъщност и за това мога да ти дам съвет.Пиши за политика и всички от споменатата категория ще се "изметат" от блога ти:-))

Какво да ти кажа?За някои блога е за смислени разговори,за други е за забавление.Някои обсъждаме спирането на реакторите,други си обсъждат оргазмите.Не знам как ще са им обаче оргазмите,ако тока поскъпне двойно или седят следващата зима на студено поради режим на тока:-))
Ти как мислиш:-))
Щото аз си броя времето за загубено като попадна в такъв блог.Ама хора разни...Пък и всеки си е свободен да харесва чалга,сапунки или Биг Брадър.

И за усмивките.
Усмивка без нищо значи много.От горните коментари разбирам,че това не е ясно на много от пишештите.
Имал съм случай след усмивка и явно ироничен текс да получавам странни ЛС.

Та да не ти пълня блога с "чаршафи" съвета ми е:"Пускай ги да си плуват"или "Да палят метлата",както си прецениш че е по-благозвучно.

PS.В моя блог няма много усмивчици,ама колко ме плюят...Е,аз съм свикнал и им се радвам.Щом са ядосани,значи са прочели и все нещо някъде из мозъчните гънки им се е закачило.
цитирай
26. lemonpie - Nio,
27.03.2007 01:10
мерси. Аз "тагове" вече съм си сложила. За политика май ми е рано да пиша, не че нямам мераци, но само да не се получи като мерака на чичо Денчо :-Р

Не съм се сетила да спомена безсмислените лични съобщения. Добре, че стана ясно, че не съм свободна, че личната ми беше заприличала на сайт за запознанства. Защото - открих - народа и за това ползва блога. (това във връзка и с оргазмите :-Р)

Не се ядосвам, защото е излишно да си хабя нервите за такива неща. Особено след успокоителния коментар на един приятел по отношение на част от блог-обществото:

"Чукча е писател, чукча не е читател."

Та чукчите да си плуват и ако искат - да се запалят. Аз продължавам да хвърча.
цитирай
27. nio - :-))
27.03.2007 03:01
Хванала си основното:-))
А за хвърченето,дали не ти е минавало през акъла,че хората ако трябваше да хвърчат,щяха да имат криле:-))
Също и ако трябваше да са вегитариянци,нямаше да имат кучешки зъби.
цитирай
28. lemonpie - Хех,
27.03.2007 07:32
нямах предвид буквално. Летежът е състояние, което няма връзка със законите на физиката в случая :)))
Виж, вегетарианството не го разбирам. Но дори и вегетарианеца се бори да се хване за кокала :-Р

P.S. Станахме типичен пример за офтопик вече, но тъй като изчерпахме темата за коментарите, мисля, че е позволено :))
цитирай
29. comfy - Коментарът ми е,
27.03.2007 09:59
че е добре да бъде коментирана тази тема от различни гледни точки, което се получава обикновено чрез коментарите, за които пък ти пишеш - интересно, какъв е този мой коментар? Безсмислен ли е? ;)*

Поздрави! ;)*
цитирай
30. lemonpie - ***
27.03.2007 14:07
Всяка сериозна тема трябва да се коментира от различни гледни точки, стига да е по темата. Comfy, точно пък ти не се прави, че не разбираш :)) Имам те за интелигентната част от блог-обществото.

Със здраве,
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lemonpie
Категория: Други
Прочетен: 1575236
Постинги: 307
Коментари: 4097
Гласове: 30077