Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Постинг
08.02.2007 06:59 - Не използвайте децата, моля ви
Автор: lemonpie Категория: Други   
Прочетен: 10193 Коментари: 27 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Случайно попаднах на серия снимки от областта на ..... ммм, как ли да я нарека всъщност? Нека бъде арт-фотография. Фотографията, като всяко друго изкуство, трябва да предаде по някакъв начин идеите на автора за неговата гледна точка върху нещата от живота. Но гледайки снимките, ми хрумна въпроса доколко е етично да се поставят деца в нелепи ситуации в името на изкуството. От друга страна, ако на снимките не бяха деца, а възрастни, внушението нямаше да е толкова силно... И все пак мисля, че етиката трябва да побеждава, дори това да е в ущърб на изкуството или предаването на идеята.

Част от снимките:

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image


И ако тук трябваше да възкликна като Моканина: "Боже, колко мъка има по този свят", щях да го направя, ако ми бяха останали малко емоции за възкликване.

Моля Ви, не използвайте децата толкова грубо, било то в името на изкуството.


Тагове:   моля,


Гласувай:
0



1. outfaced - то най вероятно няма да те успокои особенно ...
08.02.2007 08:00
ама ако тия снимки са монтаж и студийна работа, то има тонове такива истински, репортажни ...

там кой кого използва и кой е виновния ?
Факт е обаче, това е част от живота и от цивилизацията ни ...

Незнам дали гледа "кървав диамант" ... там репортерката каза нещо хубаво относно това, защо снима такива деца.
Пък децата - войници не е истина каква брутална гледка са ...

и снимките горе като цяло са си кич ... такива неща не се правят в студио и не се правят заради арт-а
цитирай
2. thomas - Всичко това по-горе е студийна работа...
08.02.2007 08:50
И то правена най-вероятно главно заради самите деца, на които родителите са искали да оставят за спомен интересни снимки. Това, че после фотографът може да е решил като вторичен ефект да припечели допълнително, е вече друга тема.

Но всъщност къде е тук използването!? Това да не е принуждаване към проституция?! Да не им разваля нещо от бъдещето на тези деца? Да не им разваля облика в обществото? Да не ги представя в унизителна светлина?! Не те разбирам, честно!
цитирай
3. lemonpie - @thomas
08.02.2007 09:03
Ти би ли оставил твоето дете да бъде снимано по този начин?
Единствено проституцията и ограничаването на хоризонтите ли е използване?
И аз не те разбирам какво ме питаш повече.
цитирай
4. artanis - това, че тези снимки
08.02.2007 09:05
предизвикват такава дискусия значи, че авторите им са постигнали целта си. Хората на изкуството са странни. Последно се изненадах/шокирах, когато разбрах, че някакъв южноамерикански артист си е направил липосукция и от мазнината си е направил кюфтенца с които е почерпил гостите си (?!?). Аз не си падам по такъв вид изкуство, но се възхищавам на хора като Кристо, които опаковат острови, например :)

поздрави:
цитирай
5. lemonpie - ***
08.02.2007 09:06
Колкото затова какво си мислите като гледате снимките, всеки ще си помисли нещо различно, в зависимост от това на каква вълна е в момента. За мен снимките определено са нагласени, т.е. не представят живия живот, въпреки че вероятно някъде някога такива неща са съществували и ще съществуват. Ако идеята е сърцето ми да се омилостиви и да се замисля повече за бъдещето на децата, то има далеч по приятни начини това да се постигне.
Но ... въпрос на реакция, въпрос на наблюдател, въпрос на мислене, въпрос на хиляди неща.
цитирай
6. andreytcho - представете си само едно нещо.....
08.02.2007 09:37
живеем в свят където всичко се случва, и представете си че и ДЕЦАТА са ХОРА, и сега се вижте като ЧОВЕК който обича ХОРАТА, във всичките им нюанси, но понеже ги обича прекалено много му казват ПЕДОФИЛ.

"Not everything is real love, some of it is just strange love"
цитирай
7. ani101 - така е, права си! Децата не бива ...
08.02.2007 10:12
така е , права си!

Децата не бива да бъдат използвани!
Последната снимка е просто ужасна!
цитирай
8. thomas - Виж, като ти гледам собствената снимка,
08.02.2007 13:01
ще взема да си кажа, че някой те е използвал, само че преди да те снима - най-малкото с това, че те е събудил по никое време и е почнал да щрака около теб с апарата. За разлика от теб тези деца по-горе изглежда да се забавляват, да не говорим за техните родители, които най-вероятно са им организирали тези сесии.

Впрочем, струва ми се, че няколко от тези изображения по-горе изобщо не са и фотографии, ами колажи, и то здраво пипани на компютър след това.

Не виждам нищо нередно в това творецът да снима деца-модели, още повече тук става дума за вероятно абсолютно непублични личности, и не вярвам да става без съгласието на техните родители.

Защо мислиш, че това е по-нередно, отколкото да се снимат голи жени за актова арт фотография?! Че и съвсем нормално това се практикува по училищата, откъдето най-често се recruit-ват бъдещите модели. Кое е по-ненормално? Да се снимат полуголи ученички на по 16 години, или по-малки деца в интересни и нестандартни ситуации?!

На всичко отгоре децата докато станат големи, вече изобщо няма да са разпознаваеми като личностите от тези снимки!
цитирай
9. lemonpie - Томас,
08.02.2007 13:07
Защо предпочитаме да критикуваме, вместо просто да приемем, че всеки има различно мнение. Ако смяташ, че по някакъв начин ще успееш с дългите си писания, които отгоре на всичко нямат връзка с темата, да ме убедиш в собственото си мнение, бъркаш и то дълбоко.

И няма да се принизявам до твоето ниво да ти коментирам снимката на профила.

Бъди щастлив и просто не ме чети,
цитирай
10. thomas - Само ми кажи
08.02.2007 13:12
кое от написаното от мен няма връзка с темата!? :-)
цитирай
11. lemonpie - ***
08.02.2007 13:17
1. Голи жени за актова фотография;
2. Училища и бъдещи модели,
и не на последно място - моята снимка?!?!
цитирай
12. thomas - Все е експлоатация, нали!?
08.02.2007 13:25
А темата ти беше "експлоатация на деца във фотографията". Мисля, че и трите, които си посочила, спадат към това. Или ти смяташ, че събличането на ученички от българските училища за фотографи, които търсят нови модели за модната и фотографската индустрия, е много хубаво нещо!?
А що се отнася до твоята снимка, това беше мила закачка и се надявам да я разбереш точно по този начин ;-)
цитирай
13. lemonpie - Хич
08.02.2007 13:56
не го приех като мила закачка, обидих се. Но приемам рози в знак на извинение :-Р

Колкото за събличането - това е експлоатация; представеният от мен случай е използване.
цитирай
14. andreytcho - лимонке нещо не се кефиш на томчо
08.02.2007 14:02
човека си прави добър коментар и показва и друга страна, за разлика от теб ( ти го казваш като МАЙКА която е като НАЦИСТКА над детето си, и сигурно ще порасне до 16 без да научи от теб какво е сексуалност и перверзия в света) нямаш обективност, там е проблема.

" НЕ МЕ ЧЕТИ" коментара, ще приема че просто е било моментен детински лапс
цитирай
15. lemonpie - Андрейчо,
08.02.2007 14:17
като си имаш деца, си ги възпитавай както искаш.

"Не ме чети" - коментара включваше непримането на коментарите към снимката ми.

А ти защо се явяваш като някакъв адвокат?
цитирай
16. andreytcho - ами щото ако ти беше права а той не
08.02.2007 14:19
щях да отстоявам твоята позиция, която в момента е пълна с много дупки и остарели разбирания за света.

това че си майка не значи че знаеш нещо, просто знаеш как искаш да възпитаваш своето. което не винаги е най-доброто.

Дори тези които малтретират децата си ги обичат.

както казах горе - има видове любов
цитирай
17. lemonpie - Мисля
08.02.2007 14:29
да не ползвам светлия ти пример от по-горе, за което сърдечно моля да ме извиниш. Въпрос на "остаряло" разбиране :)))
цитирай
18. andreytcho - хехе
08.02.2007 14:31
разбрано, айде сега мисли за нещо по приятно и пиши някоя друга тема че тази мисля се изтощи.
цитирай
19. pinkberry - според
08.02.2007 15:44
мен е ужасно. децата са си деца, трябва да ги пазим, а не да ги обличаме като маймунки и да правим зловещи снимки с тях. Това ми напомня за случая със шест годишно момиченце в щатите, което било фотомодел. На снимките приличаше досущ на зряла жена, с грима, секси дрешките и червения лак. Просто недопустимо за крехко детенце. А резултатът беше повече от отвратителен - отвлечено и убито от поредния американски психопат. Това което ме възмути тогава, е какви са тези родители, които използват децата си по такъв ненормален начин. Човешката "креативност" придобива все по уродливи форми.
цитирай
20. andreytcho - ами те конкурсите са виновни
08.02.2007 15:47
но ние сами избираме да ги правим, една нормална майка като лимонката няма да позволи такова нещо. в щатите има конкурси за красота от бебе до баба.

там е проблема, не че и в бг го няма. но след 14г. може и квото си искаш, преди това не е много правилно.
цитирай
21. thomas - Не само от бебе до баба,
08.02.2007 15:58
но и за куче и котка, че и за мишка сигурно имат конкурси! ;-)

Все пак, за ваше успокоение, от горната серия поне за кадри 6, 7, 8 и 9 гарантирам, че децата са били снимани в съвсем друга обстановка и после лицата им (само лицата) са монтирани върху тази бутафорна имитация на СССР действителност, която вероятно американският фотограф е считал за много продаваема сред себеподобните си.

Така че спокойно, по време на снимките вероятно не са цапани, обличани в дрипи и карани да стоят на студено никакви невинни млади дечица! Даже и саждите по бузите им са по-скоро дело на PhotoShop, отколкото дори на гримьор.
цитирай
22. andreytcho - Аз тука битки водя с раздразнена майка а той :)))
08.02.2007 16:03
на photoshop експерт се прави.

да ясно е че всичко е възможно, но ако нямаше photoshop какво щеше да кажеш.


Само да вметна има филм Hounddog с Dakota Fanning, (тя е млада актриса, родена 1994) за нейната част в филма тя бива изнасилена. Арт ли е кво ли е, има много спор по темата, но на 13 вече може да взимаш решения.
цитирай
23. kalojana - ...
08.02.2007 16:47
от доста далеч личи, че това са снимки, обработвани доста с фотошоп, пък и им е добавен толкова много контраст за да изглежда реално и силно.
в момента се сещам за малката цветарка на Смирненски..със сигурност всеки знае стихотворението. давам този пример с въпроса как бихте изобразили това момиченце?!
искам да попитам и друго нещо - защо според вас щеше да е по-различно внушението ако бяха снимани възрастни хора, а не деца? темата не изглежда съвсем така, както я поставихте с коментарите си. всяко нещо има страшно много лица и не може просто ей така да се отсъжда "това е така.." или "това не е така"..и това според мен се отнася и за коментиращите и за авторката, която разбира се поставя своето мнение в своя блог. просто се замислете...аз лично не съм нито на мнението на авторката, нито на мнението на коментиращите, но темата е обширна, а и без това поста ми стана дълъг.
цитирай
24. estrella - Само аз ли
08.02.2007 18:05
смятам, че половината от илюстрациите са рисунки? Изцяло рисунки, без да са снимани специално деца преди това.
И да питам - радвате ли се на картичките, на които малки бебета се подават от едни оранжеви тикви, а двойка момче и момиченце на друга картичка се целуват през плета? Намирам ги за много сладки.
Lemonpie, разбирам какво се е събудило в сърцето ти при вида на детето с хляба, но истината е някъде по средата...
цитирай
25. nio - Гаврошовците обаче са страхотн...
08.02.2007 23:00
Гаврошовците обаче са страхотни:-))
цитирай
26. tessy - на мен лично страхотно ми харесват,
08.02.2007 23:55
точно защото са перфектно направени.
цитирай
27. weasell - :)
15.02.2007 13:40
като изключиш 2-3 тези "снимки"приличат на картини,на рисунки.това е изкуство,не е използване-това е истина.гаврош-използване ли е,ами "братчетата на гавош"и те ли са използвани-те са истина,скрите зад лицето на литературната измислица,но всъщност,за жалост са много по-реални от веселите и усмихнатите лица,които ни гледат от билбордовете и списанията.така че,не бъдете толкова строги,не гледайте света през зорови очила,а погледнете действителността директно,очи в очи
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: lemonpie
Категория: Други
Прочетен: 1571899
Постинги: 307
Коментари: 4097
Гласове: 30077